Busyness as usual

Först av allt, jag vet att det inte står "business" och det skall det inte stå heller.

Nu står jag inför slutspurten för denna terminen, på fredag flyger jag hem (förhoppningsvis). Det är lite svårt att förstå att om ett par dagar har jag gjort hälften av min utbildning! Det har verkligen gått sjukt fort! Hela eftermiddagen och kvällen har jag legat och skrivit på uppsatser, tycker att jag har kommit en bit på vägen i alla fall. Nu har jag bara slutsatsen kvar och den kommer att vara på ungefär 500 ord, så det skall jag göra imorgon så behöver jag inte tänka på den uppsatsen mer. Sedan har jag ungefär 1000 ord kvar på en annan uppsats så jag hoppas på att få klart 500 av dem imorgon. Jag har gjort lite milstolpar för att underlätta skrivandet imorgon.

Om vädret nu tillåter *ta i trä* så kommer jag hem på fredag kväll. Det skall komma arktiska vindar till Newcastle under torsdagen och det skall tydligen bli massor av snöfall igen. De har varnat på tv och på MetOffice som är den svenska motsvarigheten till SMHI. Fredagen är tydligen den dagen som det skall vara värst. Det viktigaste för mig är att jag kommer i väg i alla fall, jag skall flyga via Bryssel med Brussels Airlines och missar jag anslutningsflyget där är jag ju på väg i alla fall. Det skulle kännas som ett misslyckande om jag kommer till Newcastle International på fredag och så är flyget inställt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0