CSI Uppsats



Nu ligger jag i sängen och skriver en uppsats om CSI och hururvida den serien är en reflektion av eller en reflektion på dagens samhälle. Om jag skall vara ärlig så finner jag det ganska intressant och eftersom jag kan relatera till serien blir det genast roligare att skriva de 2300 orden som räknas som minimum för uppsatsen.  Jag har valt att dela uppsatsen i fem delar, 300 ord för introduktionen och 500 ord var för varje ämnesområde som är relevant för uppsatsen. Upplägget kommer att se ut såhär:

-INTRODUKTION
-KRIMINAL DRAMA I ALLMÄNHET
-CSI OCH DESS PÅVERKAN PÅ SAMHÄLLET
-ELFTE SEPTEMBERS PÅVERKAN PÅ VERKLIGHETEN I TV-RUTAN OCH DEN VERKLIGA VERLIGHETEN
-SLUTSATS; ÄR CSI EN REFLEKTION PÅ ELLER AV VERKLIGHETEN?

Det enda problemet som jag känner att jag står inför nu är antalet källor, lärarna vill att man skall ha mellan 10-15 källor och jag känner att det kan vara lite svårt eftersom uppsatsen känns föhållandevis kort i relation till antalet ord som uppsatsen skall vara skiven på. Nu har jag skrivit klart introduktionen och jag är faktiskt ganska nöjd så nu skall jag läsa på om kriminaldrama i allmänhet så att jag kan ta itu med nästa del. Jag tycker att det känns lite lättare om man delar upp en uppsats på detta sättet eftersom när man har del-mål så blir det inte lika tungt att skriva. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0