Gråskalor

Imorse skulle jag ha gått upp klockan åtta men efter att klockan ringde råkade jag somna om och jag vaknade inte förrän en timma senare. Så jag fick lite bråttom eftersom jag hade ett möte på "Student Wellbeing Service" klockan tio. Det var snöblandat regn när jag vaknade men som tur var slutade det att regna (?) medan jag var på väg till bussen. Men då fick jag bära omkring paraplyet istället.

Anledningen till att jag går hos "Student Wellbeing Serivice" är att det kan vara otroligt jobbigt och stressfullt ibland när man gör akademiska studier i ett annat land, utan att ha möjlighet att kommunicera med folk på svenska. Det är väldigt stor skillnad på att göra akademiska studier i tre år mot att till exempel spendera ett skolår (ca. 9 månader) utomlands. Folk verkar inte förstå den skillnaden. Därför är det skönt att kunna prata med någon utomstående om hur man hanterar stressen och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0