Hus och mat

Idag har jag gjort hushållssysslor kombinerat med skolarbete. Dagen började med att jag tvättade min mörktvätt, tvättmaskinen är ganska långsam så det tar runt tre timmar inklusive torktummling. Om jag skall vara ärlig så tycker jag faktiskt om att tvätta, städa och laga mat. Men, jag tycker inte om att städa upp efter andra, det är deras ansvar. Jag tror att det skapar mer allmän frustration om en person "tar ansvaret" och städar upp efter de andra. Då blir den som städar men också de som inte städar frustrerade.

I vårt hus har vi sagt att vi hålla ordning efter oss själva men i verkligheten fungerar det inte så bra. Eftersom jag älskar att laga mat så har jag också speciella krav på hygienen i köket. De andra verkar inte uppskatta detta lika mycket som jag men jag diskar och tvättar alltid allt innan jag använder det.

Efter att jag hade varit och handlat på det älskade Sainsbury's lagade jag lite lunch/middag. Jag slängde ihop en Skagenröra "from scratch" till det rostade jag lite bröd. Det blev riktigt gott så jag blev mycket nöjd. Därför kommer jag att göra lite mer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0