Leslie Nielsen

Idag fick jag veta att en av mina favoritskådespelare har dött, Lesile Nielsen. Han har haft huvudrollen och medverkat i filmer som "Den Nakna Pistolen"-trilogin, "Titta vi flyger!" "Spy Hard" och "Scary Movie 3". Den första filmen jag såg med honom var "Spy Hard", jag kommer ihåg att trots att jag var förhållandevis liten när jag såg den så tyckte jag att det var bland det roligaste jag har sett.  Efter min lektion idag gick jag direkt till HMV och köpte en DVD-box med filmer med Leslie Nielsen.

Han var en man som har skänkt många skratt till världen och gjort många människor glada och lyckliga. Man kan lugnt säga att "Den Nakna Pistolen" var en riktig milstolpe inom komedi-filmerna.

Tack för underbara filmer med många skratt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0