Living in a winterwonderland

Det kommer bara mer och mer snö, vilket jag tycker är helt underbart! Men på ett sätt är det lite komplicerat eftersom britterna har ingen som helst koll på det där med snö. De saltar/grusar inte vägarna, skottar bara motorvägarna och utfärdar varningar om att man skall hålla sig inne och endast gå ut vid nödfall. Så mycket snö och så kallt är det inte att de behöver utfärda varningar på det sättet, det är mer en fråga om att de inte är förberedda på så mycket snö. Det är inte så vanligt att det snöar här uppe i norr under vintern.

Som en sann Skandinav tog jag på mig snöskorna och termojackan och gick in till stan. Jag hade några ärenden att uträtta, speciellt ett som var väldigt vikitgt. När några kompisar och jag var ute igår hittade jag ett pass liggande i snön så idag var jag på polisstationen och lämnade in det. Sedan "råkade" jag ta vägen förbi Lush och där köpte jag en härlig "bubbelbit" från deras julkollektion. Min präm för lektionsanteckningar och skolpapper gick sönder igår så jag behövde akut en ny så det köpte jag på WHSmith.

Nu har precis ätit Laxpudding som jag har lagat själv och nu skall jag återgå till skolarbete, håller på att skriva en uppsats som bland annat skall handla om en identitetsteori som kallas för "Intersectionality". För tillfället läser jag olika akademiska artiklar om ämnet så jag får lite bättre koll på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0