Cowboys, Vampires and Politics of Dating

Idag har varit en ganska händelserik dag, började med att mitt balsam tog slut så för att jag skall kunna tvätta håret imorgon skulle jag in till stan "toon" och köpa nytt. Jag skulle ha haft ett studiemöte klockan två men det blev inte så eftersom vissa i gruppen inte kunde komma, så jag var lös och ledig. Min vän Jonny sa att han ville gå på bio så han hängde med när jag gjorde mina ärenden och sedan gick vi och såg "True Grit" en Cowboy-film från 2010. Den var riktigt bra faktiskt! Så den är att rekommendera, mamma sa över Skype att den är ute på bio i Sverige. Vanligtvis gillar jag inte sådana filmer men jag såg den eftersom det var bra skådespelare, Matt Damon och Jeff Bridges så tänkte jag; varför inte? ...och jag blev positivt överraskad! :) 

Jag har börjat att dejta en kille som faktiskt mycket väl kan vara "boyfriend-material", han är snäll, rolig, trevlig, vi är olika på många sätt men också lika och han kommer bra överens med mina kompisar. Men det är tydligt att mina tjejkompisar och jag har helt olika syn på dejting och sådant! Hade en lååååååång diskussion idag om vem som skall betala vid dejter. Jag förväntar mig inte att killen skall betala och jag skulle inte tycka sämre om honom om vi skulle dela notan eller så men så tycker INTE mina ryska huskamrater. De tycker att han inte är en man om han inte betalar notan och enligt dem skall man inte visa tacksamhet för att han betalar heller. Ganska konstigt tycker jag.

Sedan kom den tyska huskamraten hem efter en weekend med sin pojkvän och med det kom massor av frågor om hur det är med mig och James. Jag svarade så gott jag kunde men det är inte lätt, hon frågade om något var "officiellt" än och jag sa att vi dejtade. Då kom följdfrågor som om vi dejtar exklusivt och jag menar det är en väldigt befängd fråga eftersom jag inte ser relevansen i det kalla mig gammaldags men jag förutsätter att han inte dejtar någon annan samtidigt som mig. Jag tror att sådana kategorier som är baserade på grå-zoner skapar mer problem än nytta.

En lite rolig sak är att mina huskamrater tycker (tyvärr) att han ser ut som Robert Pattinson, tycker varken om Twilight eller Pattinson. Men de tycker i alla fall att han är jäääääättelik honom! LOL säger jag till det men han var i alla fall snäll nog att köpa ett armband till mig. :) 

 

Kommentarer
Postat av: Aranel

han e lik harry potttttttter i profil på din fb!! ni är jätte söta ihop!! :D

2011-05-14 @ 22:40:40
URL: http://aprilssunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0