IKEA och andra sjukt svenska saker


I söndags var jag på Ikea i Gateshead, motsvarar Mölndal om Newcastle skulle vara Göteborg. Där köpte jag nya lakan eftersom de jag hade var blev väldigt lätt varma och de drog till sig smuts som magneter. Jag måste säga att efter att ha sovit i dem i ett par nätter att jag är väldigt nöjd! Annars på Ikea köpte jag svensk Arla hushållsost, gifflar, chips och salmiak godis. Har ätit upp nästan allt vid det här laget (det finns några gifflar kvar).

Jag läste precis ut den andra Steig Larsson boken som var väldigt bra! Det skall bli mycket spännande att se filmen, skall nog göra det idag. Nu har jag börjat läsa en ny bok "The Brightest Star in the Sky" av Marian Keyes, det är skönt att läsa något lite lättsammare nu eftersom de senaste fyra böckerna jag läst har varit deckare eller bara allmänt tunga.

Annars är det inte så mycket som pågår i mitt liv, är förkyld för tillfället...med feber, ont i halsen och en jättejobbig slemhosta. Så fort jag hostar, vilket är ofta känns det som om jag har tagit en kallsup av slem. Skall till läkaren imorgon dels för att jag är orolig för hostan men också för att jag har blåmärken på benen som är helt enkelt oförklarliga. Jag har två riktigt stygga blåmärken, ett på vardera smalben vilket är väldigt konstigt eftersom jag borde definitivt ha kännt dem om jag skulle slagit i såpass att det skulle bli ett blåmärke av den karraktären.

Idag sökte jag ett till sommarjobb och imorgon skall jag söka fler.

Kommentarer
Postat av: Elise

Åh, svensk mat på Ikea kan vara räddningen på det mesta när man bor utomlands! :)

2011-02-19 @ 23:22:09
URL: http://ienstadvidhavet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0