Sing for life, sing for joy

Det där med att få immunförsvaret "uppgraderat" genom att gå på gym har väl inte riktigt funkat... Är fortfarande förkyld och nu har jag även ont i halsen, vilket är lite dumt. Jag förstår ärligt talat inte riktigt varför jag alltid blir sjuk, jag klär mig efter väder, gymmar, äter vitaminer och äter förhållandevis hälsosamt. Har inte vågat gå på gymmet när jag har varit dålig eftersom förkyldningen kan bli värre av det och/eller så kan träning när man är förkyld påverka att man får följdsjukdomar. Förkyldningen i sig har varit konstig eftersom den har gått upp och ner på så sätt att det har varit lite bättre och sedan har det blivit sämre igen. Hostan har blivit sämre och jag hostar upp mycket som jag (tvyärr i brist på andra alternativ) sväljer och det resulterar i att jag mår illa när jag sedan äter något. Både sköterskan och läkaren sa att jag inte skall ta hostmedicin eftersom det är bättre att jag hostar upp det istället för att det ligger kvar i lungorna, vilket jag tycker är helt logiskt men det är lite jobbigt när man är inne på typ andra/tredje veckan av slemhosta.

Nu, innan jag går och lägger mig skall jag titta på lite huskurer av hosta och nästäppa. Om ni har några tips skulle jag vara tacksam! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0