Tick tack

Idag tog jag mig in till stan för att köpa lite mat, orkade inte gå hela vägen till Sainsbury's i Heaton så jag tog bussen till M&S i stan. Det var lite roligt att se att de hade hasselbackspotatis där så jag köpte ett paket som jag skall tillaga med lite tillbehör ikväll. Köpte (mer) chips på M&S eftersom mitt paket från Sverige inte har kommit än. Det underbara paketet innehåller bland annat danska ostbågar som är det bästa som någonsin har producerats i Danmark.

Jag hoppas att paketet kommer på måndag, annars är det lite synd eftersom mamma och pappa har skickat med en liten "Alla hjärtans-dag"present. Har själv skickat ett paket till mamma och pappa, det kom fram i mitten av veckan tror jag. Jag kommer inte att avslöja vad paketet innehåller men jag tror att de blir glada för det. Inte för att vara cynisk men jag känner lite att "Alla hjärtans-dag" är lite överskattat och konstlat men det kan bero på affärernas aggressiva marknadsföring.

Det är lite intressant att förr i tiden firades med att pojkarna i byarna sprang runt och snärtade kvinnorna i byarna för att uppnå fertilitet. Så mysigt är (...eller var) "Alla hjärtans-dag". Nu ligger jag och vilar vilket är välbehövligt och skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0