Västra Frölunda

Det är inte jätteroligt att vara sjuk...känner "änna" att jag har lite hemlängtan men det är bara för att det mesta känns lite lättre på hemmaplan. Såhär förkyld som jag är denna omgången har jag inte varit på länge! Vanligtvis brukar jag känna mig lite krasslig och trött men jag brukar inte ha feber som jag har jag nu. Den är inte jättehög ungefär 38 grader men eftersom min vanliga kroppstemperatur är lägre än de flesta så blir jag mer påverkad av det.

Jag känner lite att mina vänner tycker att jag är lite för snabb med att "dömma ut" folk i synnerhet killar, men jag menar det är ju trots allt mitt beslut och jag vill inte gå ut med någon som jag inte är säker på att jag gillar. Om jag skall gå ut med någon mer än en gång så är det under förutsättningen att jag gillar honom. Så jag förstår inte vad problemet ligger för mina vänner, men jag antar att "tjej-tidnings generationen" har fört med sig vissa stereotypiska värderingar... Själv tror jag att trots mitt kön är mer uppvuxen inom "playstation generationen" där om det inte passar är det bara att byta spel eller stänga av. Så enkelt och okomplicerat!

Det stör mig något fruktansvärt att jag kommer att missa TUR 2011 med ynka 5 dagar!!!!! TUR 2011 är 24-27 Mars och jag kommer hem på kvällen den 1 April, inte klokt! Jag älskar TUR mässan och har gått på den i många år. Vad som på ett sätt är värst är att jag missar att spendera "quality-time" med pappa, det har liksom varit vår tradition så det känns väldigt trisst att missa den. Tyvärr, gör vi inte så mycket tillsammans. Han var sjukskriven ett tag och på ett sätt var det br eftersom vi kunde "skypea" under dagarna och jag tror att det var bra för vår relation eftersom vi inte alltid kommer så bra överens.

Det är lite intressant hur man kan vara självständig men ändå inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0