Come fly with me

Jag måste säga att Ryanair är nog det lurigaste flygbolaget någonsin, visst de kan verka billiga men med alla skatter och avgifter osv. blir det inte mycket billigare än att flyga reguljärt. Men det som gör dem extra luriga är det att skulle du till exempel glömma/sturnta i att printa ut ditt boardingpass hemma så får du en avgift på £40. Du får enbat ha ett handbagage och detta gäller även om du köper något efter säkerhetskontrollen så om du kommer till gaten med handbagaget och en påse får du antingen lämna ifrån dig antingen påsen eller din väska...eller betala £35. Riktigt lurigt tycker jag! Men något som är lite roligt är att om man landar i tid så "firas" det i planet med musik vilket är lite festligt. 

EasyJet känns mer som ett regulärbolag men det är ändå ett lågpris bolag något som jag tycker är en bra kombination. När jag åker hem till påsk kommer jag att flyga British Airways via Heathrow och Terminal 5, har passerat där en gång men det var medan de byggde om så jag fick inte se den ordentligt och den är tydligen jättesnygg nu!


Kommentarer
Postat av: The Boss

Terminal 5 är riktigt cool, varit där iallafall en gång efter att byggandet var klart :)

2011-01-30 @ 16:14:01
URL: http://therewillbeblood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0