Testing, testing

Idag har jag gjort en insats för djuren genom att köpa en t-shirt från PETA UK. PETA står för People for the Ethical Treatment of Animals. Jag köpte en tröja som säger "TEST TUBES NOT BUNNIES" också är det en bild på en kanin. Ni som känner mig vet att jag är emot djurförsök och att jag är påläst på ämnet. Jag tycker att ALLA djurförsök är onödiga men jag förstår att det finns en gråskala inom det medicinska fältet. Det borde läggas mer pengar på alternativa testmetoder. Just ämnet djurförsök är komplicerat eftersom folk brukar hålla med om att kosmetiska djurförsök är onödiga men sedan gör de inget aktivt utan bara passivt håller med. Informationen om vilka företag som inte bedriver djurförsök finns lätt att hitta på internet och det är en lätt övergång att byta sminkmärke. Företag som är djurvänliga är till exempel: The Body Shop, Clinique, Dermalogica, Gosh. Go Cruelty Free har på sin hemsida en lång lista på djurvänliga företag. http://www.gocrueltyfree.org/companies.php 

Jag säger inte att ni skall bli veganer eller militanta djurrättsaktivister men tänk på djuren nästa gång er mascara tar slut. :)


Kommentarer
Postat av: The Boss

Ska tänka på det nästa gång jag ska köpa mascara :P ;)

2011-01-19 @ 18:05:15
URL: http://therewillbeblood.blogg.se/
Postat av: Aranel

Naw carro i'm bold man! ;_;

2011-01-19 @ 19:08:10
URL: http://aprilssunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0