Avvikande beteende

Det där med kroppsideal är ett mysterium för mig. Varför är alla så besatta av det? Hemma i huset pratas det jättemycket om lika dieter, kalorier, vikt och passformen av olika klädesplagg. Jag bor med en tyska och två ryssar (alla tjejer) och ibland känner jag att jag blir lite trött på detta oändliga tjötet. Personligen bryr jag mig inte alls om något av de sakerna, jag äter vad jag vill, struntar i kalorier och vikt och vad det gäller passform och storlekar köper jag vad som passar oavsett storlek. Ett vanligt argument som jag får är att jag "behöver ju inte tänka på det" men saken är det att det behöver inte de heller, ingen av dem är i någon som helst riskzon där man kanske behöver tänka på sådana saker.

Det är synd att samhället har blivit konstruerat på så sätt att man nästan blir sedd om en person med avvikande beteende om man saknar denna hysteri. Ibland undrar jag om det är alla tidningar som Cosmopolitan, Glamour, Vouge och Elle som påverkar så starkt. Eftersom jag väldigt sällan läser den typen av tidningar så vet jag inte hur starkt de påverkar unga kvinnor men det verkar som om de är stora aktörer i detta.

Äh, det är lättare att läsa "Sunday Times Travel"! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0