Merci Brussels Airlines!

Detta kan komma som en överraskning för vissa men jag var faktiskt hemma fredag till måndag i veckan. Det var en välbehövlig visit av många skäl. Resan både dit och hem var bland det bästa/häftigaste jag har varit med om!!!!

Jag flög med Brussels Airlines från Newcastle (NCL) via Bryssel (BRU) till Göteborg (GOT) när jag checkar in visar det sig att jag är uppgraderad till bflex economy+. I bflex economy+ får man extra förmåner som mat, dryck, tidingar, fler "flightmiles" (om man är medlem i något flygbolag som ingår i StarAlliance) och man får gå "Fast Track" igenom säkerhetskontrollen. På ditresan var vi tidiga så det flöt på jättebra med tanke på att jag bara hade 40 minuter mellan planen.

När jag flög tillbaka till NCL var vi försenade från GOT till BRU så jag fick bli upphämtad i gaten och dessutom såg de till att jag kom av planet först av alla. Istället för att gå in i terminalbyggnaden blev jag körd till den terminalen som NCL-flyget avgick från, där fick jag gå genom personalgångar för att komma till säkerhetskontrollen. Efter säkerhetskontrollen blev jag upphämtad igen och blev körd med bil till flygplanet. Medan jag gick igenom säkerhetskontrollen åkte han som körde tillbaka till GOT-flyget och hämtade mitt check-in bagage så att det också kom med NCL-flyget. Fantastiskt snyggt skött måste jag säga!!!!!!! Är grymt imponerad av Brussels Airlines, de tar verkligen hand om en!

Så tack Brussels Airlines för en extremt bra service!!!!!!

(BMI är ett sk. "codeshare partner airline" vilket betyder att det "är" Brussels Airlines för den specifika sträckan.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0